kodovani

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Úterý Září 2 09:35:38 CEST 2003

> vytvarim www stranky v obycejnym text. editoru (kate) v linuxu,
> obcas si ale potrebuji neco udelat ve windows (notepad), ale nejak se
> mi plete kodovani toho textu.
> Pokud napr. napisu text ve windows a potom otevru v editoru kate,
> misto nekterych znaku se ukazi jenom ztverecky nebo otazniky
> jak mam zaridit aby se mi to vsude ukazovalo stejne?
> diky za kazdou radu
Obavam se, ze s temito editory to nelze resit jinak, nez hotovy soubor
prohnat nejakym programem na prekodovani. Pro Linux i Windows je jich na
internetu urcite dost, ale ja to resim uplne jinak a to tak, ze pod Windows
pouzivam neco chytrejsiho nez je notepad. Jsou ruzne freeware editory (treba
easypad), ktere dokazi soubor otevrit nebo ulozit v jinem kodovani, nez je
windows-1250. Take muzete pouzit pod Windows nejaky program, ktery je primo
html editor a umi ukladani v ruznych codepage.
--
Petr