rpm %config: File listed twice

Středa Září 3 22:20:23 CEST 2003

On Wed, 3 Sep 2003, Ondrej Koala Vacha wrote:

> [...]

Ignorujte, prosim, tuto poznamku, mel jsem na chvilku mirny dojem, ze
soubory jsou primo v /opt, coz tedy neni pravda (aspon doufam).

> To je uz otazka organizace. Ma byt konfuguracni souor na miste v unixu
> obvyklem, tedy v adresari /home/$USER/.soubor, nebo ma byt spolu
> s celym balikem napr. v /opt, kam je instalovany?

Obvykle existuje nejaka globalni konfigurace, ktera by mela byt nekde
v systemovych adresarich (a mela by byt soucasti baliku), a nejaka
uzivatelska, ktera by mela byt nekde v uzivatelove homediru (a ta by
pochopitelne soucasti baliku nemela byt).

Nicmene soubory v systemovych adresarich je obvykle dobre nejak roztridit
do kategorii a ne je s prominutim nasrat vsechny do jedineho adresare. Na
to, jak se to ma organizovat v /opt neexistuje jednotna koncepce, nicmene
obvykle to vypada nejak podobne jako v /usr:
  /opt/balik/etc        konfiguraky
  /opt/balik/bin        uzivatelske binarky
  /opt/balik/sbin       systemove binarky
  /opt/balik/lib        knihovny a ruzne datove soubory
atd.

Osobne moc velkym fandou /opt nejsem a davam prednost tomu, ze soubory
jsou rozstrkane v normalnich adresarich (/etc, /usr/bin...). Spravce
baliku se v tom vyzna tak jako tak, clovek nemusi nic pridavat do $PATH a
spol. a vubec. Navic jsou-li filesystemy organizovany podle ocekavaneho
zpusobu pouziti (specialne se to tyka treba /var), pak se soubory
automaticky nastrkaji do toho spravneho fs (snaha dosahnout tehoz s /opt
vedla k tomu, ze se na komercnich unixech objevuji veci jako /etc/opt
a /var/opt a vysledkem je nakonec "the Worst of Both Worlds").