command na scitanie vstupnych cisel?

Bohdan Milar milar na tyflocentrum-ol.cz
Čtvrtek Září 4 12:48:36 CEST 2003

On Wed 3. September 2003 15:01, you wrote:
> Zdravicko,
>
> existuje nejaky simple command v standardnych (shell?) utilitkach, ktory
> berie vstup ako rad cisel a vsetky spocita?
> shell skript si urobit viem len sa mi zda ze nieco take by existovat
> mohlo...

Vrele doporucuji awk (syntaxe viz Ivo Panacek). Pro presnejsi syntaxi by bylo
vhodne uvest vzorek tech dat (zvl. oddelovace jednotlivych cisel). expr a bc
(dc) lze take pouzit, ale znamena to pro kazdy scitanec pustit novy proces,
coz je dost neefektivni a na slabsich strojich je to velmi citit. Navic expr
umi jen cela cisla.

S pozdravem

Bohdan Milar