Priklady SW patentu

marek cervenka cervajs na fpf.slu.cz
Čtvrtek Září 4 13:13:42 CEST 2003

> [...]
>
> 	Jiz v te dobe obsahoval program ARJ (aspon ve verzi 2.X.X)
> alespon 3 patenty (do dnes si vybavuji U.S patent no. X, Y, Z and
> patents pending).
>
> 	Rovnez konkurencni software pkzip a pkunzip je taktez zatizen
> patenty. Jak to bylo/je s ruskym RARem nevim.
>
> 	Myslite si, ze "rozumne" udelene patenty v oblasti packovacu
> mely nejaky negativni vliv na vyvoj v teto oblasti? Vzdyt compress,
> gzip, bzip, bzip2, arj, pkzip, rar, ace, uc2 apod. jsou dokladem toho,
> ze tyto SW patenty nikoho neohrozily, naopak IMHO podnitily dalsi vyvoj

hm, takze jsme meli na jednom pocitaci 15 programu, abychom mohli
kompresovany soubor rozbalit

nejak nechapu jak patent podniti dalsi vyvoj?

nebyl to nahodou normalni trzni mechanismus, ktery zaridil, ze lepsi
kompresni program se bude lepe prodavat?

neni zrovna tohle ten pripad, kdy ARJ Software si nechal algoritmus
patentovat, aby si ho nemohl patentovat nekdo jiny?

> 	A myslite si, ze ARJ Software ltd. ci jak se jmenovala/jmenuje
> firma R. K. Junga je hnusna korporace, ktera z pozice sily vymaha
> dodrzovani svych patenty?

:) a kvuli tomu, ze jedna neni, ostatni nebudou?

Marek Cervenka
Centrum Vypocetni Techniky
CVT - http://cvt.fpf.slu.cz
FPF SLU OPAVA - http://www.fpf.slu.cz