Ovladani portu pres Linux

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Září 7 17:47:25 CEST 2003

On Sun, 7 Sep 2003, Ondra wrote:

> Chtěl bych přes Linux ovládat porty (COM,LPT), a nevím, jaký mám zvolit
> programovací jazyk. Nejednalo by se o skript, ale o program běžící na
> popředí. Vzhledem k tomu, že by měl prográm přehrávat zvuky (nejen v
> závislosti na vstupech u portů), a dělat i různé grafické vylomeniny,
> asi to tedy bude muset být program pro X. Zkrátka to co popisuji, umělo
> delphi, avšak nevím, zda se mám pod linuxem přiklonit k jeho obdobě
> kylixu. U něj také nevím, jestli v linuxu existuje obdoba knihovny
> ports.dll z win? Předem děkuji za případné rady.

Nejprve pokladate dotaz jaky mate pouzit programovaci jazyk, a pak sam
navrhujete Delphi, coz je ponekud nekonzistentni. Pokud vim, tak Delphi je
pouze vyvojove prostredi, nikoliv programovaci jazyk.

S paralelnim a seriovym portem muzete pracovat z libovolneho
programovaciho jazyka. Jak se dozvite na spouste mist, napriklad v
dokumentech Serial-HOWTO
(http://www.ibiblio.org/mdw/HOWTO/Serial-HOWTO.html) a pro pomerne
pohodlne programovani paralelniho portu muzete pouzit napriklad knihovnu
http://www.circlemud.org/~jelson/software/parapin/

--
JiKos.