Ruzne sw pro IMAP

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Září 9 12:33:56 CEST 2003

On Thu, Aug 28, 2003 at 08:57:27PM +0200, Honza Houstek wrote:

> UW imapd spokojene pouzivam uz pres rok pro cca 40 uzivatelu. Zadna
> konfigurace, zadne problemy ;-)
>
> Tedy pouziva PAM, takze v ramci toho se par veci upravit da. Neumi
> virtualni usery, musis mit normalni unixove, kterym standardnim zpusobem
> chodi posta (do ~/mbox, ~/Maildir/, /var/mail/$USER apod.).

V mem pripade asi 10ti lidi, kteri se nebudou menit, je to vyhoda.
Akortat ty soubory/adresare, kam chodi posta, jsem nepochopil.
V dokumentaci jsem se docetl, ze dosla posta se bere z ~/mbox...,
ale nikde jsem nenasel nastaveni, kterym to mohu zmenit. Treba, ze
vsichni uzivatele maji postu ve slozce ~/MojePosta.

> Existuje i ssl-enabled verze, i kdyz i tu ne-ssl neni problem provozovat
> pres stunnel.
>
> Abych jen nechvalil ... pohled do kodu me prilis nenadchnul, zejmena ruzne
> heuristiky a jine podivne snahy vyvestit, co se po programu vlastne chce,
> ale nekolika drobnymi upravami lze ty problematicke kusy obejit.

Nakonec jsem rozebehl postfix + uw-imapd. Naprosto bez problemu.
Porad jsem hledal, kde mam co nastavit a nic jsem nenasel ;-).
Pro ssl verzi je treba kompilovat ze zdrojaku.

Nevyhodou je rychlost,
testoval jsem mailbox s tisici e-maily a pokazde jsem cekal minutu
nezli se uracil to nacist. Ten samy mailbox s cyrus-imapem jede
rychle. Toto omezeni mi nevadi. Server bude vyuzivat <10 sekretarek
na lokalni siti. Zda se mi, ze 386 by byl vhodny kandidat.

-- Dalibor Straka