Jak smazat cely radek v souboru podle nalezeneho retezce

Úterý Září 9 14:01:51 CEST 2003

On Tue, 9 Sep 2003, Kovar Jan wrote:

> Potreboval bych nejakym zpusobem udelat, aby se mi v textovem souboru
> smazaly radky, na kterem se najde nejaky retezec.

Varianta 1:
vi soubor
:g/retezec/d
:x

Varianta 2:
ed soubor
g/retezec/d
wq

Varianta 3:
grep -v retezec soubor > soubor1
mv -f soubor1 soubor

atd. Staci si vybrat. :)

Problem pouze nastava v pripade, ze by ten soubor zaroven modifikoval
nekdo jiny (treba syslogd, kdyz je zminka o tom, ze je to maillog).
To se resi obtizne, nejlepe je zaridit, aby se souborem docasne nikdo
jiny nemanipuloval.