Re: traffic shaper

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Úterý Září 9 15:34:55 CEST 2003

On Tue, 9 Sep 2003, František Koubek wrote:

> sam nevim, proto se ptam... Slysel jsem neco o ESFQ, IMQ... Jasne,
> myslim ze HTB je naprosto OK - podle toho co jsem cetl na rootu...

Clovece, google opravdu neni spatna vec!

Pakety ve fronte muzete bud zdrzovat (kontrola prutoku), nebo
preusporadavat (podle priorit).

SFQ pakety preusporada tak, aby se stejnou merou dostalo na vsechny tridy.
ESFQ je pouze nejake rozsirene SFQ, mozna umi i nejaky rate-limit, nevim
z hlavy.

Dale existuje nekolik moznosti, jak pouze omezovat tok (napr. TBF). CBQ a
HTB zvlada oboji najednou, jak priority, tak omezeni toku. HTB je o dost
jednodussi na nastaveni nez CBQ a nema nektere jeho problemy a ve vetsine
pripadu ma i lepsi vykon. Ma proti CBQ i nektere minoritni nevyhody, ale
vyhody celkem jasne prevladaji.

IMQ je neco uplne jineho, je to vlozene virtualni zarizeni, na kterem se
tvori fronta a ktere se pouziva jako berlicka pro ingress shaping. Na ten
ale opet musite pouzit HTB apod.

> nevite, kde by se ten patch dal sehnat. Absolutne nevim, v jakym by to
> melo byt tvaru. Samozrejme budu googlovat, ale pokud neco vite, poradte,
> at nemusim ztracet cas - diky

Co pouzivate za distribuci?

-- Honza Houstek