CHS vs LBA - absolutne nechapem

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Září 11 16:32:56 CEST 2003

> Neviem ci ti odpoviem spravne a na to co chces pocut:-), ale
> minule som
> robil RAID1 a mal som dva identicke disky. Kym boli zapojene
> ako hda, hdb,
> tak vyzerali ze maju rovnaku geometriu CHS, ale ked som jeden z nich
> prehodil na hdc, tak uz to papulovalo v fdisku, ze nesedia
> konce particie
> (fyzicke a logicke).
>
> No a potom v Large Disk HOWTO som sa docital, ze pre hda a
> hdb berie Linux
> geometriu z BIOSu a pre ostatne uz si nepamatam ako, ale ze preto su
> [...]

toto som pred casom tiez riesil. prehadzoval som disky hore-dole a nevedel
som ich prinutit, aby sa mi zobrazovali s rovnakou geometriou. pocet
sektorov sedel, len vzdy bol iny pocet cylindrov/hlav/sektorov. v biose
som si nieco nastavil, linux si to aj tak zobral po svojom. mudre hlavy
tu v konfere povedali ze geometria je zapisana aj v mbr, takze som dd-ckom
prepisal zaciatok disku nulami, fdisk-ol a bol pokoj.