OT - Re: Dotaz na Linux server a Eurotel data nonstop

Michal Sviga dama na centrum.cz
Čtvrtek Září 11 20:34:36 CEST 2003

Zdravim,

> Chci se zeptat na vhodny phone pro pripojeni na internet linuxoveho
> serveru. Nejsem si jisty jaky telefon zvolit - nokia ma myslim softwarovy
> modem, siemens hardwarovy. Muzete mi doporucit jakou znacku a model zvolit
> pro co nejmensi komplikace u serveru s RH?

osobne pouzivam Siemens M50 k uplne spokojenosti.
Probiralo se to tu pred casem.

Male shrnuti mych poznatku:
Pri vybirani je treba brat zretel na nekolik parametru.
1. Dobijeni telefonu.
Informujte se, zda je mozne pripojit na telefon zaroven datovy a dobijeci kabel.
Nebo, zda existuje jeden kabel spolecny. Originalni jsou vetsinou dost drahe.
Pouzivam nejaky vyrobeny, koupil jsem ho na  www.GSM4U.cz

2. Rychlost GPRS
Kazdy z telefonu podporuje jinou rychlost prenosu dat pomoci GPRS.
Podivejte se na prehledy mobilu na webu, vybiram:
http://mobil.idnes.cz/mobilni_komunikace/mobilni_technologie/GPRS/gprs_prehled030415.html
http://www.emobil.cz/Mobily_GPRS-II.htm
http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/Ar.asp?ARI=104604&CHID=2&EXPS=&EXPA=

Ne vsechny informace jsou 100%, nekdy lze rychlost zlepsit upgradem firmware.
Dnes je nejrychlejsi GPRS 4+2, coz je vyuziti maximalne 4 slotu pri prijem a 2 pro odchod.
Rychlost je take zavisla na kodovani CS1-CS4. U nas se ale pouziva jen max. CS2.
Jen T-mobile nekde pouziva az CS4, coz je 21,4 kbps na jeden timeslot.
CS2 je 13,4 kbps na jeden timeslot. Podle kvality prijmu se kodovani automaticky mneni.
V prehledech je uvedena i pritomnost HW modemu, ktery je nezbytny.

3. Moznosti pripojeni k pocitaci
Muzete pouzit ser. kabel, coz je bezproblemove a chodi to snad vsude.
Nekdy muzete pouzit infraport nebo bluetooth. Vyhody a nevyhody jsou zrejme.
Jasnou vyhodou bez kabelovych pripojeni a vyreseni dobijeni telefonu.

Pro profesionalni pouziti by mozna bylo lepsi pouzit specialni GSM GPRS modem.
Je to o neco drazsi reseni, ale urcite spolehlivejsi.
Tento umi dokonce 4+4.
http://www.mobilmania.cz/Profi/Ar.asp?ARI=104926&CAI=2119&EXPA=%22GPRS%2A%22

nebo treba PCMCIA kartu
http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/Ar.asp?ARI=104854&CAI=2112&EXPA=%22GPRS%2A%22