Stahovani posty pro domenu pomoci fetchmail a exim

Radek Hnilica radek na hnilica.cz
Úterý Září 23 01:01:33 CEST 2003

In article <bkmm30$1hcc$1 na ns.felk.cvut.cz>, Jan Gregor wrote:
> Nevim jestli je to presne co chcete, ale ja pouzivam toto:
>
>  su username -c '/usr/bin/fetchmail > /home/username/fetchmail.log'

asi jsem se nevyjadril presne.  Tedy umim fetchmailem stahnout postu
jednoho uzivatele.  Takto ho pouzivam delsi dobu osobne.  V
.fetchmailrc uvedu něco jako

defaults
        fetchlimit 100
        fetchall

# Stahovani posty z meho serveru horace.hnilica.cz
# K serveru se pristupuje pomoci protokolu pop3s (pop3 over ssl)
poll horace.hnilica.cz
        protocol pop3
        username radek password CENSORED ssl is radek here;

#EOF

toto umim.  ale ted na jinem serveru pro znameho resim tezsi variantu.
Oni maji tri domeny a spolecne ucty u IOL.cz.  Maji to tak ze pro
kazdou domenu (nikoliv uzivatele) maji jeden box.  Dovedu to
fetchmailem stahnout pouzivam fetchmail jako demona.  Konfigurace je v
/etc/fetchmailrc a vypada nejak takto defaults

        fetchlimit 10
        keep   # po dobu testování

poll pop.iol.cz
        localdomains dom.cz dom.com dom1.cz
        protocol pop3
        username dom.cz with password CENSORED ssl no rewrite to * here;
        username dom.com password CENSORED ssl no rewrite is * here;
        username dom1.cz password CENSORED ssl no rewrite is * here;

Ale fetchmail stazene maily posila eximu s obalkou na kterou jako
adresu prijemce uvede fetchmail <fetchmail na localhost> a nasledne exim vsechny maily vsech
uzivatelu hodi do prihradky /var/spool/mail/fetchmail.

V eximu mám v konfiguraci uvedeno
envelope_to_remove = true
end
local_delivery:
  driver = appendfile
  group = mail
  mode = 0660
  mode_fail_narrower = false
  envelope_to_add = true
  return_path_add = true
  file = /var/spool/mail/${local_part}
EOF

To co potrebuji je, aby exim rozhodil maily do spravnych prihradek kde
pro roztrideni nepouzije adresu na obalce (tam je "fetchmail
<fetchmail na localhost>"), ale adresu v hlavice mailu ktera je spravne.
Nebo jeste lepe aby fetchmail vytvoril adresu na obalce z adresy v
hlavicce nebo aspon aby exim hned na vstupu zahodil adresu na obalce a
prepsal ji adresou v hlavicce.

...  tak, snad jsem to tentokrate posal presneji.  potreboval bych s
tim hnout uz me to velice tlaci a zatim jsem nenasel reseni.

--
Radek Hnilica <Radek at Hnilica dot CZ>  http://www.hnilica.cz
No matter how far down the wrong road you've gone, turn back.