Podepsané faktury?

Richard Kotal richard.kotal na dolphingames.com
Středa Září 24 09:53:24 CEST 2003

Pekny den,

pro vymenovani podepsany a zasifrovanych certifikatu bych doporucil
pouzivat mozillu+S/MIME.

1. Jak vymenovat s nekym sifrovane emaily v mozille?

a) potrebujete vlastni certifikat (ten si muzete vytvorit sam pres
openssl, napr s pouzitim xca jako gui rozhrani nebo ziskat od nejake
certifikacni autority napr. www.ca.cz, jak presne to ziskat od te
autority bude nejlepsi se jich zeptat, co presne potrebuji)

b) nainstalovat certifikat do mozilly.
To se provede nejprve importem certifikatu (p12) do mozilly pres menu
upravy->predvolby->soukromy&zabezpeceni/certifikaty->spravovat
certifikaty->osobni certifikaty->import.
Pak je nutne priradit importovany certifikat k danemu email uctu. To se
provede v mozilla-mail pres menu upravy->predvolby uctu
posty&diskuznich skupin->bezpecnost, tam vyberete certifikat pro
sifrovani a pro podpis a zvolite prislusne volby.

c) Nyni jste pripraven na sifrovani a podpis z Vasi strany. To se pak
provadi na ikone zabezpeceni v mozilla-mail.

d) nyni musite importovat prislusne verejne klice (certifikaty) od
Vasich kolegu. Tu ziskate  od nich napr. postou poslane. Naimportujete v
mozille pres menu
upravy->predvolby->soukromy&zabezpeceni/certifikaty->spravovat
certifikaty->ostatni certifikaty->import.
Pokud jsou sprave vytvorene, tak je mozilla automaticky priradi k danemu
email uctu. To, ze jsou prirazeny k danemu uctu zjistite pri psani
emailu pres ikonu zabezpeceni.

2. sifrovani priloh
Mozilla automaticky sifruje i prilozene prilohy, piopr. podepisuje.
Takze pokud nema byt ten podpis primo v pdf neni zadny problem.

3. Vymenna s Lotus Notes
Domnivam se, ze tady by zadny problem byt nemel pokud pouzivate S/MIME.

To je asi vse

Richard Kotal