802.1q a e100 NIC

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pátek Září 26 10:32:17 CEST 2003

> Mam problem se zprovoznenim 802.1q na on-board sitovce E100:

Uprimnou soustrast.

> 02:08.0 Ethernet controller: Intel Corp. 82801BA/BAM/CA/CAM Ethernet
> Controller (rev 01)

Hmmm, zde je naprosto klicove to "rev 01". Ja jsem si uzil sice s trochu
jinym typem

Ethernet controller: Intel Corp. 82557/8/9 [Ethernet Pro 100] (rev 02)

ale hadam, ze v tom vasem pripade to bude podobne.

> Ovladac je e100.o (eepro100 nefungoval vubec s vconfigem).

eepro100 se musi pro podporu vlanu patchovat

> Po nastaveni trunku vidim na switchi 802.1q ramce, ale pocitac nic
> nedostava. Switch je Catalyst 6500, trunking mode je "on", VLANky jsou
> na trunku aktivni... tak co tomu jeste chybi?

Na 95% bych se vsadil, ze kdyz snizite MTU o 4 byty, tak to bude fungovat.
Jde o to, ze ta karta se chova podle pravidla "leva nevi, co dela prava",
prestoze na jednu stranu ma pro vlany dokonce nejakou HW podporu (viz kod
e100_main.c), tak odmita prijmout zvetsene ramce (ktere, pravda, porusuji
standard ethernetu).

U te me sitovky to Intel opravil v rev 05 nebo 06.

-- Honza Houstek