problem s palenim DVD

Mgr. Jaroslav Filip filip na ol.mits.cz
Pátek Září 26 19:00:10 CEST 2003

Ahoj vsichni!

Uz jsem zkousel  prohledat vsechny mozne archivy koncerence a na Internetu,
ale nenasel jsem reseni meho problemu. Mam problem s palenim na DVD-RW.
Snazim se u jednoho zakaznika rozjet zalohovani dat na DVD a porad se mi to
nedari. Kdyz to zkousim na CD-RW, tak neni problem. Zde je vypis z
dvdrecord -scanbus

scsibus0:     ...... toto je SCSI disk
        0,0,0     0) *
        0,1,0     1) *
        0,2,0     2) *
        0,3,0     3) *
        0,4,0     4) *
        0,5,0     5) *
        0,6,0     6) 'IBM     ' 'DDYS-T09170N    ' 'S80D' Disk
        0,7,0     7) *
scsibus1: ...... toto je ta vypalovacka
        1,0,0   100) 'TOSHIBA ' 'DVD-ROM SD-R5002' '1031' Removable CD-ROM
        1,1,0   101) *
        1,2,0   102) *
        1,3,0   103) *
        1,4,0   104) *
        1,5,0   105) *
        1,6,0   106) *
        1,7,0   107) *

Vypalovat jsem zkousel na ruzna media a vysledek byl vzdy stejny. Vypalovani
provadim takto:

dd if=/dev/zero of=/druhy/dvd.iso bs=1024k count=4000
mk2fs -F -q /druhy/dvd.iso
mount -t ext2 -o loop=/dev/loop1 /druhy/dvd.iso /mnt/dvd-obraz
nyni zkopiruji data na /mnt/dvd-obraz
umount /mnt/dvd-obraz
dvdrecord -v blank=fast dev="1,0,0"     ..... zkousel jsem i blank=all
dvdrecord -v dev="1,0,0" -dao speed=1 -driveropts=burnfree -data
/druhy/dvd.iso

No a problem je v tom, ze vse probehne, jak ma, ale pokud se potom pokusim
vypalene DVD-cko namountovat
mount -t ext2 /dev/cdrom /mnt/dvd
pak dostanu hlasku:
mount: blokové zaoízení/dev/cdrom je chránino proti zápisu, poipojuji pouze
pro etení
mount: chybný typ ss, chybný poepínae, chybný superblok na /dev/cdrom
       nebo poíli1 mnoho poipojených systému souboru

Pokud jsem to zkousel na CD-RW (samozrejme s mensim souborem s EXT2), pak
jsem nemel nikdy problem. Zkousel jsem palit i soubor EXT2 velikost 650 MB
na DVD a parkrat se zadarilo. Takze mam problem s velkymy soubory EXT2.
Nesetkal jste se s tim nekdo? Myslite, ze to muze byt mechanikou nebo medii?
Ale ve windowsech to fungovalo bez problemu.

Mam Redhat 9, jadro: 2.4.20-20.9  a dvdrecord je verze: 0.1.2-10

Predem diky za jakekoliv nakopnuti.

Jarek F.