Spatne nastaveni LILA - jak se dostat do Linuxu?

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Neděle Září 28 10:04:44 CEST 2003

> trochu jsem se stoural v fstab (Mandrake 9.1) a nejakym podivnym nastavenim
> jsem dosahl toho, ze mi bootuje jen do Windows. Co jsem udelal bylo, ze jsem
> smazal polozku "windows2", kde se ukryvala nefunkcni kopie Windows a polozce
> "windows" jsem nstavil priznak default - to jsem chtel. Taky jsem zmenil cas
> na rozhodovani na 3 sekundy.

urcite to bolo fstab? nie nahodou liloconf?

> Bohuzel po tom, co se nacte LILO me hazi porad do Windows (bez casove
> prodlevy, jen vidim neco ve smyslu, ze LILO startuje a pak uz jen vali
> Windowsy) a nabidka nikde. Existuje nejaka cesta, jak se dostat do Linuxu a
> spravit to? Treba nejaky shortcut, co by LILO po startu zbrzdilo a ja si
> mohl vybrat jiny OS.
> (I kdyz mi fakt neni jasne, co jsem blbe :-/)

co si blbo? no tie 3 sekundy su fakt malo ;-) a pravdepodobne si vypol
promt. najjednoduchsie je vymaknut lilo ;-) jak sa zacne objavovat
hlaska lilo stlac control alebo alt mala bi sa objavit promt a potom
rychlo vybrat linux (za 3 sec to bude fuska ale novsie lila po vstupe z
klavesnice cakaju) dalsia moznost je nabootovat z CD/floppy a jadru dat
spravne parametry aby nabehol linux z disku (root=/dev/hda1)

Zz