XkbLayout "cz,us" jede, ale "us,cz" jen castecne

Petr Olivka petr.olivka na vsb.cz
Pondělí Září 29 08:41:53 CEST 2003

Cejka Rudolf wrote:

> Jestli myslite 3. a 4. znakem docasne prepnuti zpet na us klavesnici,
> tak se podivejte na http://www.freebsd.cz/cs/CZ/doc/localization/index.html
> Systém X Window -> Nastavení české klávesnice.

ne, nemyslel jsem prepnuti zpet na anglickou, ale dostat se na 3 a 4
znak ceske klavesnice, ktere jsou, v pripade ze ceska je prvni,
pristupne pres AltGr.

vyresil jsem to zatim po svem a pridal jsem si predefinovani <r-ctrl>,
mam jeden layout "cz_prog,cz_prog" a 2x variant "us,prog".
Pravy alt prepina kratkodobe mezi us a cz, a prevy ctrl dovoluje pristup
  k 3 a 4 znaku.

ale je tu porad problem, kdyz se definuje RCTL, tak to musi byt v prvni
skupine. pokud to je ve druhe, tak to nefunguje. porad ale nerozumim proc.

partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "us" {

     include "pc/latin"

     name[Group1]= "us";

     key <RCTL>  { type[Group1]="TWO_LEVEL",
                  [ ISO_Level3_Shift, Multi_key ]        };
     modifier_map Mod5   { <RCTL> };
};

partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "prog" {

      // Simple czech layout for programmers. Only "1, 2, ... 9, 0, -,
=" are cze
ch

     include "pc/cz_prog(us)"

     name[Group2]= "Czech-Prog";

     key <TLDE>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [     grave,   asciitilde, dead_macron,
dead_abovering ] };
     key <AE01>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [      plus,          1,       exclam,
dead_tilde ] };
     key <AE02>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    ecaron,          2,           at,
dead_caron ] };
     key <AE03>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    scaron,          3,   numbersign,
dead_circumflex ] };
     key <AE04>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    ccaron,          4,       dollar,
dead_breve ] };
     key <AE05>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    rcaron,          5,      percent,
dead_cedilla ] };
     key <AE06>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    zcaron,          6,  asciicircum,
dead_ogonek ] };
     key <AE07>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    yacute,          7,    ampersand,
dead_grave ] };
     key <AE08>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    aacute,          8,     asterisk,
dead_abovedot ] };
     key <AE09>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    iacute,          9,    braceleft,
dead_acute ] };
     key <AE10>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [    eacute,          0,   braceright,
dead_doubleacute ] };
     key <AE11>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [     minus,  underscore,    EuroSign,
dead_diaeresis ] };
     key <AE12>  { type[Group1]="FOUR_LEVEL",
                   [dead_acute, dead_caron,        equal,
plus ] };

};