Lze do env promenne ulozit vice radkovy text?

Michal Marek michal.marek na matfyz.cz
Čtvrtek Duben 1 18:31:02 CEST 2004

On Thu, Apr 01, 2004 at 05:11:56PM +0200, Pavel Lisy wrote:
> Potrebuji parsovat vystup z ldapu.
>
> Nasledujici kontrukce sice do promennych ulozi pozadovane hodnoty, ale
> ty potom zmizi, protoze jsou soucasti shellu spusteneho routou.

"Prodlouzit" druhou stranu roury?
ldapsearch ... | { nacist promenne; zpracovat promenne; }

> Chtel bych si to tedy napred ulozit do promenne, ale ta mi zrusi konce
> radku (resp. echo $PROMENA je neukaze).

echo "$PROMENNA" je ukaze. Ty konce radku se tam ulozi tak jako tak, ale
v prikazu echo $PROMENNA se pouziji jako whitespace v shellu a echo tak
dostane vic argumentu.

-- Michal Marek