Host a pinkání na názvy

=?UTF-8?Q?Michal_Ka=B9par?= mkaspar na it-media.cz
Pondělí Duben 5 22:41:10 CEST 2004

On Mon, Apr 05, 2004 at 12:20:27PM +0200, Dejma wrote:
> Dobrý den všem,
>
> mám naistalován MNF 8.2 a mám následující problém.
>
> V na MNF v souboru /etc/host mám záznam
> 192.168.1.252	intranet
>
> Když pinknu z MNF ping intranet - je to OK
> Když pinknu ze stanice v síti ping intranet - neznámý hostitel
>
> Pro počítače v síti mám jako DNS IP adresu toho MNF, když pinknu na
> www.seznam.cz tak to MNF přeloží (DNS forwarder) a fachá to.
>
> Jenomže nebere v úvahu můj /etc/host na MNF a nevím proč. Přičemž v:
> [...]

host.conf je konfiguračním souborem resolveru (viz. man host.conf),
který zajišťuje služby pro počítač, na kterém je nakonfigurován.
Bind jako jmenný server je jedna z metod, kterou resolver používá
(v závislosti ještě na souboru resolv.conf) a používá jí (ve Vaší
konfiguraci) až poté, co neuspěje v hosts. Tj. bind je na stejné úrovni
jako /etc/hosts a je na něm nezávislý.

> Nevíte, jak donutit pravděpodobně BIND - nevím, aby šlo pinkat na názvy
> PC v síti zadané v host nebo jak to udělat správně.

Správné je nakonfigurovat bind a vytvořit v něm zónu pro Vaši síť
(tj. named.conf a spol.).

--
Michal Kašpar