Jak se chova transparentni proxy?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Duben 6 12:49:25 CEST 2004

On Tue, 6 Apr 2004, NOVOGEAR administrator na novogear.cz wrote:

> [...]
>
> Co se stane kdyz pouziji transparentni proxy?
>
> Bude mit uzivatel plny pristup na internet, nebo bude omezeny nastavenim
> prav na Squidu?

No v transparentnim rezimu bude primy pristup na port 80 odchycen na
routeru a predan proxy serveru, ktery dotaz provede a aplikuje na nej
vsechna mozna i nemozna pravidla, ktera si v nem nastavite.

Pokud ma ale uzivatel stale primy pristup na internet, nic mu nebrani si
nekde najit nebo zprovoznit vlastni proxy, kterou bude pouzivat misto te
vasi. Muzete mu pochopitelne pristup na internet zcela zamezit (napr.
zakazat zcela na hranicnim stroji routing a odkazat ho tak pouze na
proxy), ale porad bude mit moznost pres tu proxy najit nejakou sluzbu na
internetu, ktera mu zbytek netu zpristupni.

Navic tam stale budou existovat obousmerne kanaly, ktere omezite jen
velmi tezko. Velmi oblibene je napr. tunelovat informace pres DNS :-)

-- Honza Houstek