Deska K7S5A (SiS) + Gentoo => rychlost disku

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Středa Duben 7 20:02:57 CEST 2004

On Wed, 7 Apr 2004, Zdeněk Materna wrote:

> Dobrý den, vyměnil jsem desku QDI (čipset VIA) za velmi podobnou desku
> K7S5A s čipsetem SiS735. Už při nabíhání mého Gentoo jsem si všiml
> neobvyklé pomalosti.  Problém je s diskem.
>
> hdparm -t /dev/hda2 nahlásí : 7MB/sec
>
> s původní deskou to ale bylo zhruba o 20MB/sev víc! V jádře (2.6.4) mám
> podporu pro SiS, DMA je zapnuté, tak už nevím kde by mohl být problém..

V jadre, nebo v tom radici. Overte, ze mate v kernelu podporu primo pro
ten SIS southbridge. Taky bych to vyzkousel s kernelem rady 2.4, kde jeste
nebylo pouzite libata.

Muzu potvrdit, ze presne tato deska se mi taky chovala divne. Je to tak
pul roku a rychlost sekvencniho pristupu k disku se pohybovala mezi 5 MB/s
a 40/s MB dle pouziteho kernelu (vsechno se zapnutym DMA). Pak jsem to
nejak prestal zkoumat a zustal tam kernel, na kterem to zrovna fungovalo,
od te doby jsem to neresil.

-- Honza Houstek