samba + diakritika ve jmenech a heslech

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Duben 9 10:22:09 CEST 2004

> nemusia. nastavuje sa v smb.conf, direktiva security=
>
> ; "security = user" is always a good idea. This will require a Unix account
> ;       in this server for every user accessing the server.
>
> vid tiez 'man smb.conf'

Já bych to ještě doplnil (používáme na sambě 2.x) - kráceno :

[global]
	security = SHARE

[inst]
	path = /home/samba/inst
	username = smb-inst-ro smb-inst-rw
	admin users = smb-inst-rw
	read list = smb-inst-ro
	write list = smb-inst-rw
	only users = Yes

Pokud je nastaveno "security = SHARE", ignoruje při pokusu o
připojení jméno a přijaté heslo se porovnává se všemi dostupnými
hesly. Při jakékoliv shodě je uživatel vpuštěn.
Proto je omezen seznam "přípustných" uživatelů (username) -
neboli nepřímo seznam hesel která se budou srovnávat. A dalším
nastavením se pak ještě jemněji rozdělí přístup na RO nebo RW.

Toto chování odpovídá tomu jak se tváří Win9x, kde je přístup
založen na znalosti hesla bez nutnosti mít uživatele jakkoliv
zavedeného.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s