Zobrazeni fontu v Linuxu

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pátek Duben 9 16:18:09 CEST 2004

Zdravim.

Pri upravach TrueType fontu jsem narazil na par problemu s jejich
zobrazovanim v Linuxu. Bohuzel tyto problemy casto znamenaji, ze se nedaji
vznikle fonty spravne otestovat. Byl bych proto rad, kdyby se k nim lide
znali veci vyjadrili a popripade mi naznacili, ze jsem osel a ze to jde
vyresit. Diky.

Pouzil jsem XFree86 4.4.0, Qt 3.3.1, KDE 3.2.1, KOffice 1.3, Gtk+ 2.4.0,
Pango 1.4.0, Abiword 2.0.3, OpenOffice.org 1.1.0 CZ, TrueType fonty
Bitstream Vera 1.10 a me vlastni DejaVu a Type 1 fonty Nimbus z GS Fonts
6.0.

1. KWord a Abiword orezavaji monospaced fonty na sirku (vidno na italice
pisma Nimbus Mono v textu "da", kde d je s hackem), OO ne.

2. Ani KWord ani Abiword ani OO neaplikuji kerning (viz text "VA" ve vsech
pismech (Nimbus ma kerning velmi maly, ale i tak by mel byt pri pismu o
velikosti 96 videt presah tech znaku) ci text "Tc" v Bitstream Vera a
DejaVu (c by melo byt zcasti schovano pod T)).

S pozdravem,

Stepan Roh