Clam antivirus

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Duben 11 18:02:56 CEST 2004

On Fri, Apr 09, 2004 at 04:49:12PM +0200, Krištof Petr wrote:
> Aktualizace jsou rychle. Na projektu spolupracuje nekolik
> (anti)virovych nadsencu, kteri sbiraji viry. Jsou rozeseti
> kolem zemekoule v ruznych casovych pasmech, takze vzdycky
> je nekdo vzhuru a bdi nad nasi bezpecnosti ;-)
> Uzivatele navic muzou sami posilat nove exemplare pres webove
> rozhrani.
Mozem potvrdit, ze to ozaj aj funguje, 2krat som im tam poslal virus:
- raz bol neznamy, nepoznal ho ani trendmicro ani sophos
- raz ho trendmicro poznal

a zanedlho (nestopoval som ale dost rychlo) boli nove databazy a v oboch
pripadoch ma tam uviedli ako prispievatela (raz som sa delil s 2mi dalsimi,
raz zvlast). Asi som dobry prispievatel, lebo mi denne chodia tisice virov, a
moj vlastny filter execka, ktore ziadny antivirak neodchyti, ulozi zvlast do
suboru aby som to mohol pripadne analyzovat.

Este by som chcel pripomenut, ze clamav je v rychlosti updatov vacsinou medzi
prvymi, a pri jednom z tych nedavnych (uz som zabudol ktory konkretne) bol
dokonca vyrazne rychlejsi (niekolko hodin) ako vsetky ostatne (komercne).

> pk
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
       They called their place of existence the "Universe", not the
                      "Great Programmer/Universe".