X office server

Lubos Moscovic herrman na herrman.sk
Středa Duben 14 17:49:56 CEST 2004

Zdravim.
Nieco podobne som pred nedavnom rozbehaval ako internetovy ostrovcek -
na chodbu strednej skoly pre studentov.
Skusenosti su vcelku pozitivne, ale odozvy pracovnych stanic su
poslabsie. Je to vsak z dovodu ich brutalnej zastaranosti,
ide totiz o 486 s radovo 8 mb ram - co je uz silne na hranici (pod nou)
pouzitelnosti. Ale cokolvek silnejsie s trochou ram naviac
by malo podla mojich skusenosti slapat jedna radost dve radosti.
Dolezity je potom server, tam treba dat hlavne dostatok ramky
a samozrejme vykon by uz tiez nemal "pokulhavat".
Co sa tyka tych aplikacii, ktore si spominal, tak mne sa osvedcila
mozilla thunderbird a firefox (problemy s javou a flashom sa mi
zatial nevyskytli), s ssh a telnetom nemoze byt problem a co sa tyka
toho kancelarskeho balika tak (je to ciste moj osobny nazor)
tak sa mi vcelku osvedcil nadherne sa vyvijajuci openoffice momentalne
1.1.1. S VNC klientom pod linux skusenosti nemam, ale
pocul som, ze je to viac menej bezproblemova zalezitost. No a co sa tyka
toho VoIP tak s tym som sa nestretol vobec a nemam
tucha ako by sa to malo spravat, ale v principe to snad nejako pojde.
Na margo toho co spominal kolega Pisar, tak X protokol zere menej a
sprava sa radovo rychlejsie aj na pomalsom hardware ako
VNC, ale to je na osobnych skusenostiach a teda na zvazenie.
Inac vrelo odporucam nasadit KDE 3.2. - vyzeraju pekne, spravaju sa
pekne a daju sa tam ponastavovat vsetky tie windowsacke
finesky ako si spominal.
Inak info najdes bezne aj v cestine na www.abclinuxu.cz a taktiez na
roote. Ak si anglicky zdatny tak google rulez.
Urcitu alternativu predstavuje aj LTSP, ale co si upecies sam, bude ti
chutit podla mna lepsie 8-))

Takze prajem hodne zdaru a uspechov.

So sudruzskym pozdravom
Lubos "herrman" Moscovic