Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 15 14:34:05 CEST 2004

On Thu, 15 Apr 2004, Tomáš Lašťovička wrote:

> asi zalezi na tom, o jaky server by slo... druha moznost je napriklad
> whitebox linux (whiteboxlinux.org), ktery vychazi z RedHat Enterprise
> Linuxu.

Chvili jsem si s ruznymi free klony RHEL hral a nakonec dospel k nazoru,
ze zdaleka nejjednodussi je vzit zdrojaky RHEL a zkompilovat si to osobne.

Podpora od nekoho jineho je sice hezka, ale vzhledem k tomu, ze napr. WBEL
je v podstate one man show, ma to od idealniho stavu daleko.

Dokud bude RH i u Enterprise verze davat (narozdil treba od MDK)
k dispozici zdrojaky a dokud to nebudete distribuovat dal, nemusite se
trapit zadnymi licencemi nebo ochrannymi znamkami a RH samotnemu to urcite
nebude vadit (narozdil od treba WBEL, ktery si musi davat dost pozor, aby
neupadl u RH v nemilost).

Nutnost kompilace ze zdrojaku neni prilis velka komplikace, nekteri jsou
ochotni to povazovat za vyhodu <g>.

-- Honza Houstek