Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Pátek Duben 16 09:35:19 CEST 2004

> mna by zaujimala otazka preco trustix a nie napriklad debian,
> ktora ale
> vychadza z nepoznania tejto distribucie.

Ja debian vubec neznam. Znam jen trustix. Ten puvodne vychazel z RH 7.2, ale
ve standardni instalaci ma baliky udelane jinak. Je strasne ocesany,
zavislosti jsou jine. Nema vubec X-ka, ty jsou jen v contrib balicich.
Instalacni iso ma asi 300MB. Na instalaci a update sw se pouziva jeji
software swup. Ten se da pouzit jak na upgrade, tak na instalaci novych
baliku. Vicemene je to takovy jiny up2date u RH. V konfiguracnim souboru si
muzete nastavit, jake repository pouzivat. Je na vyber official, contrib a
testing. V contrib balicich jsou treba X-ka, ktere bohuzel potrebujete pro
instalaci Oracle. Je tam amavis-new, spamassassin, clamav a spoust dalsiho.
Viz treba zde:
http://tsldev.trustix.org/horizon/contrib/rpms/
Pekne se s tim pracuje. Existuje dokumentace zvana wiki, kde i uzivatele,
kteri vyresi nejaky problem se podeli o reseni. Komunita je pomerne mala.
Nestava se, ze do konference chodi porad stejne stupidni dotazy. Asi taky
tim, ze tam proste chybi klikaci nastroje. Ale i kdyz to cloveku obcas
nemysli a zepta se v konferenci na uplnou blbost, tak mu nekdo rozumne
odpovi. Tak jsem udelal reklamu a ted minusy. :-)
Soucasna verze je 2.1. Ta bude podporovana 14 dnu po tom, co vyjde verze 2.2
(termin se zatim nevi) Upgrade z 2.1 na 2.2 se da udelat pomoci swup. Verze
2.2 bude posledni free verze Trustix, podpora bude 2 roky od vydani.
Predpoklada se, ze 2.2 bude mit v sobe antispam nastroje primo, nikoliv jen
v contrib balicich. Pak uz je mozno kupovat pouze Trustix Enterprise Server,
ze tezke penize. Takze pokud to planujete jako dlouhodobe pouzivanou free
distribuci, tak bohuzel.

Debian bohuzel neznam, to musi nekdo jiny.

TNX