Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Sobota Duben 17 08:52:22 CEST 2004

On Fri, Apr 16, 2004 at 08:43:28PM +0200, Stepan Roh wrote:

> Co znamena "udrzba distribuce ... je ... iluze"?

Udrzba znamena, ze mate bezici servery a musite se o ne starat dele, nez
tu chvili, co to instalujete a dele, nez je bezna zivotnost distribuce
(tj. treba 10 let a stale dale). A ze se porad objevuji veci, ktere
potrebujete dodelat, upravit nebo opravit chybu v nejakem konkretnim
programu. Znamena to take, ze si nemuzete dovolit upgrade na kazdou
verzi, ktera zrovna vyjde, ze musite skutecne dbat na bezpecnost. Ze
narazite na problem kompatibility a musite kvuli komercni aplikaci
udrzet zpetnou nebo doprednou funkcnost. A tak dale...

Vy to nedelate? Pak chapu Vasi otazku.

> Co znamena "vychazi z Debianu"?

To znamena, ze se vezmou baliky z neceho, udelaji se nejake upravy a
pouziji se. GPL je predevsim o tom, ze pouzijete praci, kterou udelal
jiz nekdo jiny a neobjevujete znovu kolo.

Kazdy bere odnekud, protoze neni schopen vsechno udelat sam (a neni to
ani smyslem). V Mandrake byvaly (a jiste i jsou) zhusta v changelogu
balicku videt anexe od Red Hatu. V RH jsou take baliky (nebo zaplaty)
prevzate odjinud. A jestli si myslite, ze to u jinych distribuci neni,
pak doporucuji alespon 10 let baliky vyrabet a aktivne sledovat
(nemluvim ted jen o celem baliku, ale i o zaplatach).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz