RHEL 3.0 - licencovanie

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Sobota Duben 17 09:10:21 CEST 2004

On Fri, Apr 16, 2004 at 09:40:17AM +0200, Andrej Moravcik wrote:

> nemate niekto informacie o licencovani RedHat Enterprise Linux 3.0
> (AS)?  Zaujimalo by ma kolko fyzickych strojov mozem nainstalovat a
> prevadzkovat ak si zakupim jednu instalaciu RHEL?

Nainstalovanim na vice stroju porusite pravidla pouziti. Nicmene licence
mluvi hlavene o supportu, takze na dalsi stroje nemate narok na support
a v pripade zjisteni takoveho poruseni podminek muzete o licenci prijit
(jinymi slovy - RHN ucet, ktery pouziva vice stroju, zablokuje).

Ve smlouve je tusim napsano, ze si to nekdo od RH muze u vas ve firme
zkontrolovat (alespon se o tom nejakem kontextu mluvilo).

Vsechno je podrobne vysvetleno na strankach RH, kde se o licenci mluvi.
Krome toho neocekavejte, ze se k tomu nekdo od RH bude verejne
vyjadrovat v konferecich (protoze to je jednak na Webu a jednak je to
otazka pro specialni oddelelni - kontaktni adresa je u licencnich
podminek a tam vam nekdo ze zamestnancu RH odpovi).

> Dalej by ma zaujimalo aky je rozdiel medzi ES a AS verziou co sa tyka
> poctu procesorov? Docital som sa ze ES je 'up to 2 processors'... AS
> tusim do 16. Mam to chapat ako fyzicky limit (myslim konfiguraciu
> kernelu) alebo iba licencne obmedzenie?  A co v pripade konfiguracie s
> 2x Xeon + HyperThreading? V systeme sa to javi ako 4x CPU, teda
> potrebujem uz AS verziu?

To je limit supportu. Support si kupujete jen na dany pocet CPU. Nicmene
v jadre ani jinde zadna omezeni nejsou.

V pripade problemu totiz otevirate problem a na zaklade vasi licence se
vam nekdo bude venovat (tj. nemelo by to byt odlozeno "k ledu").

PS: Neprodavam, nedelam podporu ani nejsem zamestnanec jakekoliv firmy
    majici cokoliv podobneho v naplni prace, takze to neberte jako
    oficialni stanovisko.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz