notebook pro linux

Sobota Duben 17 15:17:15 CEST 2004

On Thu, 15 Apr 2004, Pavel Novák wrote:

> plánuji koupi lowendového notebooku, maximálně do 40 tisíc. Ale vůbec
> netuším, jak je na tom který výrobce / model s podporou v linuxu. Nerad
> bych pak zjistil, že s něčím budou problémy nebo mi půlka notebooku
> nebude fungovat vůbec...

Mam IBM ThinkPad R40 s Centrinem (presne model 2722 3DG...ono je tech
modelu od R40 vic a obcas se hodne lisi, zrejme za ucelem zmateni
nepritele...ale afaik je to spolecny problem vetsiny vyrobcu).

Funguje tam pod Linuxem prakticky vsechno. Hlavne se mi na nem libi (*),
ze neni "legacy free", takze plne funguje APM (je pravda, ze power
management pres ACPI asi dokaze byt ponekud efektivnejsi, ale pres 4
hodiny mi baterky pri bezne lehke zatezi obvykle vydrzi (**) a vic
vetsinou nepotrebuju). Bylo par mensich potizi, ale ty se vesmes
podarilo vyresit nebo nejak obejit.

Stal neco kolem tech 40 kKc vcetne DPH a "Microsoft tax" (rozumej ceny za
pribalena wokna). Ale maji trochu vypecenou zarucni dobu, neco jako 1 rok,
i kdyz obycejnym smrtelnikum ji zrejme (asi podle nejakeho euronarizeni)
bez priplatku prodluzuji na 2 roky.

(*) Z hlediska sw podpory. Z hlediska hw maji TP take par zajimavych a
pomerne neobvyklych vlastnosti jako osvetleni klavesnice, trackpoint
(i kdyz ten asi vetsina lidi neoceni), nebo na notebookove pomery hodne
dobrou klavesnici (samozrejme je to subjektivni). Akorat neprijemne
prekvapila absence serioveho portu, coz bylo potreba resit takovym
udelatkem do USB.

(**) Samozrejme za predpokladu, ze CPU jede na nejmensi mozne frekvenci.
Na maximalni frekvenci dokaze byt i Pentium M pekne nenazrane. :)