union mount pro linux

Tomas M tomas na slackware-live.org
Úterý Duben 20 11:55:36 CEST 2004

Uz jsem to sem jednou psal, ale nikdo vubec nereagoval tak to zkusim podruhe
a naposledy :)

Potrebuji spojit obsah dvou adresaru dohromady, s tim, ze se zmeny budou
ukladat do adresare cislo 2. Zkratka overlay filesystem, union mount, nebo
jak se to ruzne jmenuje.

Mam 2 disky, jeden uplne plny a druhy prazdny.
V obou discich je adresar /home, na disku 1 ma 1000 podadresaru a na disku 2
jen 10. Chtel bych nejak spojit oba adresare do jednoho (treba do
/home-oba/) na disku 2 tak, aby se nove veci a zmeny a vubec vsechno
ukladalo na disk 2 (protoze tam je misto).

Ve FreeBSD existuje union mount, ktery je pro toto primo urcen, ale nevim
jak na to v linuxu. Zkousel jsem amd-utility (puvodne z FreeBSD, na linuxu
zkompilovat sly), ale nedari se mi je nakonfigurovat pro tento union mount.

Dokazal by nekdo poradit?
Je mozne union mount treba nejak symulovat prez autofs? (namisto amd-utils)

Podpora unionfs bude v kernelu az nekdy zadlouho, ma to sice kdosi v planu a
na starosti, ale jeste nereleasnul zadne zdrojaky.

Tomas Matejicek