RE: Migrace pošty z MS Exchange 5.5 do SUSE Postfix (imap CYRUS)

Novy David david_novy na lion.cz
Úterý Duben 20 12:26:06 CEST 2004

Jestli Vás tedy mou poprosit o zaslání těch skriptů, máme tady člověka,
který umí s perlem, předem moc děkuji.

> 	Jak již bylo řečeno přes IMAP klienta - za předpokladu, že ho
> rozjedete na serveru (Exchange) a budete znát hesla k účtům... -  v
> principu to můžete udělat z pohodlí svého kutlochu a ne obíhat značně
> rozvětvenou firmu...ale to už nechám na vaší invenci...

:) a ja vam k tomu muzu poslat skript v Perlu, ale psal jsem
ho pro svou potrebu, takze zdaleka nemusi byt idealni, ale
urcite muze byt inspiraci.

V praxi jste (jak uz bylo receno se znalosti jmen a hesel na obou strojich)
schopen snadno ziskat ten strom (= adresare) a nasledne v kazdem
z nich vsechny maily a toto soucasne zapisovat na druhy imap server.

V perlu to cele (!) odhaduji na par desitek (no, mozna pres stovku) radek.

Anebo, jak jsem jiz psal, rucne. Struktura v cyrus-imapd je velmi
jednoducha:
uzivatel ma svuj top-level adresar (napr. /var/spool/imap/p/user/pepik)
a v nem jsou podadresare pro jeho subfoldery, ovsem diakritika
je zakodovana takovym trosku zmrsenym utf7 (jsou na to knihovny).
A kazdy e-mail je tam jako extra soubor se jmenem tvaru 175.
(= cislo s teckou na konci!).

Pokud tuto strukturu nejak (= jakkoliv) vyrobite, uz cyrus uz ma nastroje,
jak to dostat do svych tabulek.

Ale tem perl je jednodussi a rychlejsi (migroval jsem tak asi 800 useru,
i kdyz to bylo linux->linux a obe cyrus ruzne verze, ale to neni podstatne).

--
S pozdravem
Ivo Panáček