Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Středa Duben 21 12:36:51 CEST 2004

> knihoven si ani
> veci (mc,
>
> Jestli vam vadi, ze mc ma podporu pro X11 (a vyzaduje nekolik
> snadno identifikovatelnych baliku s knihovnami), prelozte si
> ho pomoci SRC balicku bez nich. Diky balickovacimu systemu je
> to jednoduche a snadne.

Rekl bych, ze chapu, co vadi objema stranam.

Osobne jsem pro rpm, ma to svoje plusy. Bohuzel je ale v zavislostech nekdy
dost problem. Kdyz napr. u toho mc provedu rekompilaci ze src.rpm, tak co se
stane pri pripadnem update? Bud mi to up2date nezaktualizuje, protoze mam
specificke rpm a nebo zaktualizuje, ale zase si dohraje ty sve chybejici
rpm, takze tam budu mit zase X11 podporu. Takze zbyva opet rekompilace ze
src.rpm. Pri mnozstvi balastu v distribucich bych musel spoustu programu
kompilovat ze src.rpm, abych se vyhnul nechtenym zavislostem. To se podle me
neda zvladat. Ale pouziti slackware to neresi, protoze to prijdu uplne o
veskere zavislosti a technicky pokrok. :-)
Pekne by bylo, kdyby se veskere rpm delaly podobne jako podpora php pro
databaze. Existuji baliky php-mysql, php-pgsql a pod. Takze treba pro mc by
bylo nejake zakladni rpm mc a k nemu by existovalo: mc-X11, mc-editor,
mc-gpm-mouse a podobne. Sice by se zvetsilo mnozstvi rpm, ale nebyl by
takovy problem se zavislostma. To by mohla by rozumna cesta do budoucna,
akorat nevim, jestli je to v lidskych silach, takhle delat baliky.
Takze nevim, jestli je cesta ven. :-(

TNX