Práva souborů na WWW

Martin Hudec corwin na aeternal.net
Středa Duben 21 16:28:29 CEST 2004

Ahojki, skombinovat to neako so sambou skompilovanou s ACL a ACLkami
samotnymi? Pre vacsinou filesystemov su ACL nativne, nevyzaduju
ziaden patch do kernelu. Zvladaju aj nastavenie akychsi default prav
na ten ktory adresar.

O ACL je viac info na:
http://acl.bestbits.at/

Priklad:

Standardne prava:
owner:  rwx
group:  rwx
others: ---

+ easy, netreba nic navyse riesit
- nevyhodou je nutnost pritomnosti userov v groupe.. a niekedy mozno
chces aby uzivatel mal pristup iba k niecomu konkretnemu a nie vsetkemu
co vidi aj group cela..

ACL prava:
owner:  rwx
group:  rwx
others: ---
user:vyvojar1: rwx
user:vyvojar2: rwx

+ lepsia kontrola nad pravami
+ nastavenie default prav na adresar

Permission denied maraton mas preto, lebo apache ti bezi pod inym userom.
Ako roota Apache nedavaj, modifikuj ownera html public a podadresarov.
Hej 777 prava nie su vhodne.. world readable/writable.. vid moj vyssi
navrh s ACL..

Prepac, ze tak skratkovito, mierne absolutne nestiham teraz :)..

	Martin

Martin Hudec		| corwin at aeternal.net
http://www.aeternal.net	| cell +421 907 303 393