Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Duben 21 17:07:41 CEST 2004

On Wed, Apr 21, 2004 at 12:36:51PM +0200, Kovar Jan wrote:

> Osobne jsem pro rpm, ma to svoje plusy. Bohuzel je ale v zavislostech nekdy
> dost problem. Kdyz napr. u toho mc provedu rekompilaci ze src.rpm, tak co se
> stane pri pripadnem update? Bud mi to up2date nezaktualizuje, protoze mam
> specificke rpm a nebo zaktualizuje, ale zase si dohraje ty sve chybejici
> rpm, takze tam budu mit zase X11 podporu. Takze zbyva opet rekompilace ze
> src.rpm. Pri mnozstvi balastu v distribucich bych musel spoustu programu

To neni pravda. A navic ta "podpora" je nekolik baliku s knihovnami,
ktere pri velikosti dnesnich disku ani neuvidite.

> [...]
> neda zvladat. Ale pouziti slackware to neresi, protoze to prijdu uplne o
> veskere zavislosti a technicky pokrok. :-)
> Pekne by bylo, kdyby se veskere rpm delaly podobne jako podpora php pro
> databaze. Existuji baliky php-mysql, php-pgsql a pod. Takze treba pro mc by
> bylo nejake zakladni rpm mc a k nemu by existovalo: mc-X11, mc-editor,
> mc-gpm-mouse a podobne. Sice by se zvetsilo mnozstvi rpm, ale nebyl by
> takovy problem se zavislostma. To by mohla by rozumna cesta do budoucna,
> akorat nevim, jestli je to v lidskych silach, takhle delat baliky.

To byste musel dopsat do mc dynamicke ladovani knihoven. Neni to chyba
baliku (uz jsem to i psal).

On Wed, Apr 21, 2004 at 01:12:09PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:

> Treba nekdy az bude RPM verze 7, ktere bude mit kazdy balicek v sobe
> konfiguraci "subbalicku" (ktere bude samozrejme hlavni archiv v sobe
> obsahovat). Takze kdyz si pri instalaci vyberete MC, tak treba pravym
> tlacitkem na nem si budete moci vybrat co vsechno ze "subbalicku"
> ne/chcete. Podporu pro Xy, podporu oknzolove mysi...
>
> Nenechte tyhle myslenky zapadnout, protlacte ji nekdo kdo mate tu moc
> do RH, oni se s tim nejak uz vyporadaji.

Nastesti v RH maji prednost veci, ktere jsou podstatne a tak je
existence 3 baliku na disku navic nezajimava vec (na rozdil od NPTL,
multiplatformniho kompilatoru, slusnych knihoven, ext3, SELinux, vyuziti
non-exec RW pameti na 64 bitech, atd).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz