nafuknute kondenzatory (was: tuhnuti systemu)

Petr Lascak hwsoft na email.cz
Středa Duben 21 22:04:10 CEST 2004

Petr Pokluda pise:
> Tento zaver je bohuzel spatny. Kdyby odchazely vyssim napetim, tak by
> to napeti vzalo s sebou nejdriv CPU, chipset a ostatni broucky.
> Kondenzatory se ohrivaji jednoduse receno tim, jak se nabijeji
> a vybijeji. Protoze nejsou idealni bezstratovou soucastkou,
> pak tyto nabijeci a vybijeci proudy zpusobuji otepleni
> kondenzatoru (zkuste si sahnout pri provozu na takovy, ktery
> neni ofukovan ventilatorem). Pri pretaktovani tecou vetsi proudy,
> je vyssi teplota, vyssi tlak v kondenzatoru a na pruser je
> zadelano.....

  Ano toto je asi pravde nejblize, jako vyvojar ve spotrebni
  elektronice vim, ze se troto pocita na centy a ne na napeti,
  tak se nedivte, ze odchazi, maji ukol jen vydrzet zaruku.
  Tak se tam daji C s ESR ktere zaruci nejakou funcnost, neberou
  se v uvahu spickove proudy atp. Uprimne obcas neverim co to vydrzi
  jinak neverte, ze made in USA je zarukou kvality, bohuzel spise
  naopak. Obecne kazdemu modleni pomuze vic ( a to jsem ateista).
  Jinak jen pruvan ve skrini je opravdu ucinny.

--
        Petr Lascak
        ITF FreeNet Liberec