KOMERCE: Linuxove sluzby?

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Duben 22 14:50:50 CEST 2004

> V pripade, ze se firma rozhodne pro dva dodavatele, tak je na
> tom zrovna tak, protote se okamzite stane, ze mail z
> ucetnictvi neni dorucen a hned je mozno kontaktovat oba
> dodavatele, aby rozhodli, kdo je tentokrat na vine.
> #
> Tedy:
> Ekonomicky - u standartnich sluzeb ..mozne.
> jinak nesmysl.

asi tak. zazil som v praxi takuto situaciu, konkretne z uctovnictvom -
nastastie zmluva aj vztahy boli od zaciatku postavene tak, ze my
spravujeme servery a siet, a niektore aplikacie (mail, antivir, backup),
ale uz nezodpovedame napriklad za to, ci v paskovej jednotke vymeni
povereny pracovnik pasku a ci sa tym padom bude spravne zalohovat,
a tiez nezodpovedame za uctovnictvo, jeho pady, chyby, korupcie databaz,
atd.

potom ked doslo k reinstalacii uctovnictva, odberatel zavolal aj nas, aj

dodavatela uctovnictva, aby sme pocas zasahu boli pritomni obaja a aby
nenastal ziadny problem teraz ani potom. platil aj ich aj nas, v zaujme
spokojnosti vsetkych stran, co jemu prinesie informacny system.

outsourcing je imho o tom, ze si uvedomujem ze nemam kapacity/cas/
peniaze/kvalifikaciu na to, aby som si sam spravoval IT, tak si na to
najmem niekoho ineho. co vsak neznamena, ze ked nieco nebude chvilu
fungovat, ten dobrak za to zaplati zivotom. :o) a nastastie aj vztahy
s odberatelmi mame take, ze nas o pomoc slusne ziadaju, nie nas k nej
nutia pod hrozbou astronomickeho penale az ritualnej popravy ;o) taketo
hrozby by vo mne asi budovali paranoju, ze zakaznik si bude chyby
sposobovat umyselne v zmysle zislat penale, a ja by som bol nad ramec
beznej roboty zatazeny zbieraniem priebeznych dokazov voci vlastnemu
odberatelovi. extremne nezdravy vztah, fuj, dakujem, nechcem, nech by to

boli akekolvek velke peniaze.

inu myslim ze to ma uz k linuxu daleko a mozno by bol aj cas venovat
sa dalej kompilaciam a nechat outsourcing outsourcingom ;o)