[Fwd: zalozni pripojeni na internet]

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Duben 25 20:24:47 CEST 2004

On Sun, 25 Apr 2004, Jan Krnavek wrote:

> snazim se na jedne masine nejak inteligentne nastavit zalozni pripojeni
> na internet.
> Primarni pripojeni je realizovano pres adsl a sekundarni pres gprs.
>
> Resim nasledujici problem?
> Pokud zjistim (treba pres ping),ze primarni pripojeni je dole ,tak
> nastavim defaultni routovani na zalozni spojeni a vse jede,jak ma.
> Jak ale mam zjistit, jestli  je primarni spojeni opet online ,kdyz mam
> defaultni routovani nastavene pres sekundarni?
> .nemuzu  tedy pouzit ping.

Nastavte si statickou routu na nejblizsi sit/IP na tom primarnim pripojeni
a pak na nej muzete pinkat i kdyz default routu prehodite jinam. Ta se
pouzije az jako posledni moznost.

> ps: neznate nejakej zalohovaci softik , ktery skopci adresarovou
> strukturu a oddelene zataruje a komprimuje  jednotlive adresare?
> (nsad to nekdo pochopi :-)) .Uz me nebavi koprimovat 150GB maildiru do
> jednoho taru a potom kvuli obnove jednoho maildiru cekat
> nekolik hodin.

:-) Pokud pouzijete nejaky slusnejsi backup program ktery si pise databazi
od toho co uklada na pasku tak nalezeni konkretniho souboru je zalezitost
minut. Sam jsem si kdysi napsal jednoduchou sadu programku pro tar (ale
nepouzivam komprimaci).