zalozni pripojeni na internet

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pondělí Duben 26 00:56:45 CEST 2004

> On existuje bezne k dostani nejaky SATA disk + radic + suplik + OS, ve
> kterem je hotplug 100% vyreseny? Nemyslim ted takove to "ja to delam denne
> a ono to funguje".
No to skutecne nevim, ja to nekolikrat videl behat na integrovanem radici
(na boardu) s chipsety Intel a SiS a Windows XP-Profesional. Ale jestli to
skutecne funguje vzdy to nevim.
Ostatne u Linuxu je dobrym zvykem nepouzivat automount, takze by stacily
obycejne PATA disky.

> Zivotnost pasek kratsi nez zivotnost disku, delate si legraci?
Ja pasky nemam, ale vychazim ze zkusenosti jednoho znameho na nejmenovanem
statnim uradu, ktery zalohuje na pasky i mechaniku DAT a to jednou denne na
konci pracovni doby a na 5 pasek tydne. Na kazdy den v tydnu jedna paska.
Kazdy rok vyhodi nejmene jednu pasku, protoze to hlasi chyby. Pasky jsou
samozrejme skladovany tak, ja maji byt ;-) No a neznam IDE disk, ktery by
pri pouzivani 1/2 hodiny denne, 5x tydne nevydrzel alespon 8 let. Napriklad
na jedne prodejne jsem v PC vymenoval Seagate 800MB vyrobeny v roce 1991,
ale ne ze by nesel - byl uz maly. V mem PC je IDE 40GB taky uz tretim rokem
a muj zalozni disk 8GB je uz 8 let stary.
Podle me uz z pricipu zaznamu musi byt disk trvanlivesji. U pasky jde o
kontaktni zaznam (jako u diskety), kdy hlava ma kontakt s paskou, kdezto u
disku bezi hlavicka na vzduchovem polstari _nad_ povrchem.
--
Petr