Jak jsem se zbavil spamu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Úterý Duben 27 21:30:37 CEST 2004

Nejsem zadny linuxovy expert, ale jsem od prirody takovy stoural. Tak jsem
koumal, jak se jednoduse zbavit spamu, aniz bych musel nasazovat spamassign
nebo neco podobneho a zda se, ze jsem nasel reseni. Uz 3 dny mi chodi spam
pouze na jedinou mailovou adresu, kde nemam moznosti ji presmerovat ani
nijak filtrovat. Netvrdim, ze tohle reseni muze pouzit kazdy a ze je
nejlepsi, ale na druhe strane mi to funguje k me spokojenosti, tak to treba
pomuze i nekomu jinemu.

Pouzivam RH7.3, sendmail a xinetd - hlavne ten xinetd je v tomto pripade
dulezity.

V souboru /etc/hosts.deny mam tento radek (je to zalomene, ale ma to byt
jeden radek)
smtp,sendmail: /etc/sendmail_deny : spawn = ( echo "$(date '+%%d.%%m.%%y
%%T')
%d ... %h [%a]" |tee -a /var/log/ deny.log| mail -s "DENY %d %h" root ) &

kde dulezity je hlavne ten zacatek, to znamena
smtp,sendmail: /etc/sendmail_deny :

V adresari /etc/ jsem vytvoril soubor 'sendmail_deny', ale muze se klidne
jmenovat i jinak, pripadne muze byt umisteny kdekoliv se vam to bude libit,
jen to musite v souboru /etc/hosts.deny pak spravne uvest.
No a v tom souboru 'sendmail_deny' mam na kazde radce uvedenou jednu IP,
rozsah IP nebo jmeno domeny, ze kterych mi chodil spam. Dokonce tam mam i
komentare, uvozene znakem '#' a nevadi to. Ovsem komentare doporucuji psat
trochu zvlastnim zpusobem a to tak, ze se pisi bez mezer hned za znak '#',
nesmi se v nich pouzit ani tecka a zavinac. Pokud mozno pouzivejte jen znaky
A-Z, a-z, 0-9 a podtrzitko a minus. Je to dano syntaxi pro hosts.deny (man 5
hosts_deny).

Ukazka ze souboru 'sendmail_deny'

#Korea
61.72.0.0/13
61.80.0.0/12
61.154.
#Nigerie
195.166.224.0/19
#Previa_Marketing
65.182.134.212/27
65.182.134.224/29
65.182.134.232
65.182.134.233
#Brilliant_Marketing
65.6.55.
#spamer_Dansko_obzvlast_pracovity
130.228.184.234
#Charter-com_v_tehle_siti_jsou_snad_pouze_spameri
.charter.com
#spamer_Nizozemi_pracuje_pouze_v_pondeli
62.166.232.0/22

Kdo by mel zajem o muj seznam spameru, rad poskytnu.
--
Petr