stahovat pri nevyuziti linky

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 28 11:52:59 CEST 2004

> Jde o to, ze na prichozim konci uzkeho hrdla uz tezko udelam
> nejake QoS.
> Proste co prijde, to prijde. Maximalne muzu neco pozahazovat
> nebo spozdit, a doufat, ze si s tim transportni mechanismus
> (tj. vetsinou TCP) poradi.

problem s providerom je afaik ten, ze ked sa mu naplnia buffre,
posiela ich obsah cez linku len postupne, a taky cas je QoS na strane
klienta naozaj neucinne. na to vsak existuje riesenie, u seba obmedzit
maximalnu rychlost prijimania tak, aby sa buffre u providera nenaplnili.

prakticky u mojho niekdajsieho ISP to znamenalo na 34k linke - ked
som mal nastavenu rychlost 34k, pakety isli tak ako chcel provider. pri
obmedzeni na 33k to bolo lepsie, pri 32k este lepsie, pri 31k som mal
uz linku plne pod kontrolou a s QoS som si mohol robit co som chcel.

treba sice obetovat par kilo, a treba na to garantovanu linku (ked jej
rychlost kolise, je riesenim nastavit obmedzenie na nizsiu nez najnizsiu
rychlost, co moze byt niekedy blizko nuly), ale da sa to.

anyway, mat svoj router i u providera je najkrajsia cesta, ale to nema
kazdy. :o)

> Uspech, ktereho tim dosahnu, ja ale znacne omezeny v
> porovnani se stavem, kdy ovladam odesilajici stranu.

tak ako hovorite.