Jak jsem se zbavil spamu

Středa Duben 28 21:21:03 CEST 2004

On Wed, 28 Apr 2004, Petr Vileta wrote:

> Aha, a muzete mi popsat, jak se ptate? (radsi vic "po lopate")

Funguje to jednoduse: IP adresu napisete pozpatku, jako byste chtel udelat
dotaz do reverzniho DNS, ale na konec misto in-addr.arpa. pridat treba
zminene bl.spamcop.net. Napr. 4.3.2.1.bl.spamcop.net pro 1.2.3.4. Pokud
dana adresa v seznamu neni, pak to vrati NXDOMAIN, pokud tam je, tak vrati
nejaky specificky zaznam, obvykle neco jako A 127.0.0.x, kde x muze jeste
rozlisovat nejake detaily.

Spousta programu ma tuhle funkci vestavenou, jak uz tady bylo ukazano.