Pokles vykonu Apache/PHP4/MySQL

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Čtvrtek Duben 29 13:21:12 CEST 2004

On Wed, 28 Apr 2004, Pavel Lisy wrote:

> Potykam se s problemem vyrazneho poklesu vykonu apache pri vysoke
> zatezi. Myslim, ze je to obecna vec, tak se budu ptat pomerne obecne a
> chtel bych alespon nasmerovani, kde hledat reseni.
>
> Aplikace je napsana v php/mysql. Problem vznika na produkcnim serveru,
> ktery v urcitych chvilich (zrejme pri spicce v zatizeni) zacne narustat
> load a server prestane odpovidat.

Asi nepotěším, ale mohu potvrdit, že podobný případ jsem taky zažil.

Konkrétně se v mém případě jednalo o perl+PHP, který stahoval přes SNMP
data z x zařízení pro program cacti. S pamětí to bylo úplně stejně,
kreslil jsem si to do RRD grafu. Fungovalo několikrát denně v cronu
restartnout Apache, ale to se nelíbilo.
Když jsem začal uvažovat o řešení hrubou silou, tj. nasadit výkonnější
komp pro zpracování těch perl dotazů, tak jsem nejdříve vyzkoušel dát tam
ověřenou verzi Apache 1.3.2x, nepomohlo. Hrátky s nastavováním Maxclients
a pod neměli valného významu, podivné chování se maximálně oddálilo.
Nakonec bylo řešení jednoduché. Cacti má v sobě jakéhosi démonka napsaného
v C, kterého jsem začal pouštět místo toho klasického PHP+Perl řešení a
najednou load zmizel, mašina se chová naprosto korektně, load 0.0nic.

R.V.