Samba3, smbpasswd a zoufalost ...

Petr Balas petr-news na balas.cz
Neděle Srpen 1 15:30:44 CEST 2004

Miroslav Prymek wrote:

> Dobry den,
> nainstaloval jsem sambu 3.0.5 z debiannich binarek
> z mirroru samba.org. Predtim jsem mel zkompilovanou 2.0.8a.
> Vsechno funguje dobre az na "drobnou" chybicku
> - nejde zmenit heslo pomoci smbpasswd a tedy ani pridat
> noveho uzivatele. Uz jsem z toho zoufaly, protoze jsem
> nad tim dnes stravil nekolik hodin a uz opravdu nevim, cim
> to muze byt. (mam SMB jako PDC, Win2000 klienti, cestovni profily)
> smb.conf jsem zachoval z verze 2.0.8
>
> Popis situace:
> 1. uzivatele, kteri byli v puvodnim souboru smbpasswd se muzou
> [...]

Zkontrolujte si, jaky se pouziva passdb backend. Na zbezny pohled to vypadam
jako ze je aktivni novy passdb backend a kdyz se v nem nenajde, tak se
(uspesne) pouzije soubor smbpasswd ale u noveho uzivatele popr. po zmene
hesla se uz pouzije novy a te nefunguje korektne. Nejspis by stacilo
passdb backend = smbpasswd
do smb.conf a zmenit hesla u lidi, kteri nefunguji (smbpasswd -a uzivatel).
A zkontrolovat nastaveni encrypted passwords :-)

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)