program a link

Čtvrtek Srpen 5 14:30:03 CEST 2004

karpi <karpi.lists na email.cz> wrote:
> .. nojo, ale jak to ten program pozna (v tomhle pripade to je prosty
> bash script) - da se to vzit z nejake magicke promenne ?

nulty argument prikazoveho riadku obsahuje meno, s akym je program
spusteny. (v DOS casoch to bola plna cesta k binarke)

vela programov vie rozlisit toto meno a podla toho modifikovat svoje
chovanie. Napriklad citat rozny config subor, a ak joe zavolate ako jpico
alebo jstar, mate ine klavesove skratky...

Ako uz bolo uvedene v *sh (ale aj v perle) vidite toto meno v $0

Silvester Stallone: Father of the RISC concept.