df,du rozdil ve vyuzitem prostoru

jyxo-clanky na ond.cz jyxo-clanky na ond.cz
Pátek Srpen 6 11:13:16 CEST 2004

Dobry den,
mam zajimavy problem s volnou kapacitou na disku.
Vezmu to strucne:

df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sdh1              35G   30G  4.8G  87% /h

du -sh /h/.
21G     /h/.

Kde je mejch 9 GB volneho prostoru. :(

Jeste pro upresneni:
df -i
Filesystem            Inodes   IUsed   IFree IUse% Mounted on
/dev/sdh1              35328     597   34731    2% /h

Disk byl vytvoren: mkfs.ext2 -j -m 0 -T largefile /dev/sdh1
Na serveru bezi NFS(server) a par programu(http ...).
cat /etc/redhat-release
Red Hat Linux release 9 (Shrike)

Vypnul jsem NFS zda tam nenechava otevrene nejake smazane soubory. Nic.
Pak jsem zkusil jeden z disku \'mount -o remount,ro /h\' a vse je
vporadku.

Jenze to neni reseni a ja bych rad vedel proc mi ukazuje spatne udaje? :(
Je nejaka treti cesta jak zjistit kapacitu disku?
Na tom serveru je jeste 7 disku spatne.
Nechavam si je na testovani vasich napadu.

Dik za kazdej namet.

Ondrej Prochazka