df,du rozdil ve vyuzitem prostoru

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Srpen 9 13:28:55 CEST 2004

On Fri, Aug 06, 2004 at 09:13:16AM +0000, jyxo-clanky na ond.cz wrote:
> Dobry den,
> mam zajimavy problem s volnou kapacitou na disku.
> Vezmu to strucne:
>
> df -h
> Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
> /dev/sdh1              35G   30G  4.8G  87% /h
>
> du -sh /h/.
> 21G     /h/.
>
> Kde je mejch 9 GB volneho prostoru. :(
ok, takze moja analyza poukazuje na istu "ficuru" linuxu/unixu. Ked ma niekto
subor otvoreny, zostane miesto na disku alokovane aj ked ho zmazes, dokym ho
nezavries. Listing adresara ani du ho nezobrazia, ale miesto zabera. Toto je
podla mna typicke chovanie pre ten nfs server. Ked to chces odstranit, prinut
clientov zavriet subory. Alebo pouzi sambu, ta ked subor zmazes aj pokial ho
ma client otvoreny to pochopi, client dostane error a miesto sa uvolni.

Overit si to mozes jednoducho: otvor velky subor, zmaz ho cez shell, a cuduj
sa svete z /proc/pid_programu/fd/cislo_filedescriptora ho stale mozes citat,
aj ked je pri tom uvedene "(deleted)".

> Ondrej Prochazka
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                Where do you think you're going today?