SPF record

Čtvrtek Srpen 12 12:05:02 CEST 2004

Chlopcik Ales <chlopcik na vojnem-plzen.cz> wrote:
>        Ale. Jsem spamer. Zaregistruju si domenu karel.net (Karle sorry :-).
> Postavim si DNS a Emiluv sever. Na kazdou reklamni kampan si (sam sobe
> si) zaregistruju subdomenu, vytvorim SPF a uz TO valim. Jak dlouho bude
> trvat, nez mi dojdou subdomeny ? Jak dlouho bude trvat, nez nekomu
> dojde, ze na vine neni domena tretiho (a vyssiho :-) radu, ale cela
> karel.net ? Kolik stoji registrace karel-1.net ?

ludia si budu moct zablokovat postu z karel.net, pripadne *.karel.net

zmyslom SPF a podobne nie je zabranit spamu ale FALSOVANIU mailov.
Rovnako virusy, ktore falsuju adresu odosielatela, to budu mat stazene.

Ano, da sa zaregistrovat ina domena, ale:

1. ak budete mat SPF, neposlete mail z tej domeny cez open relay
2. ak si niekto na domenu da SPF zaznam, bude mu chodit menej hlaseni "vas
mail sa neporadilo dorucit", pricom velke mnozstvo spamov je posielanych z
falosnych domen, pricom nikto neblokuje tie domeny pretoze to zatial nema
zmysel. Ak sa SPF rozsiri, zmysel to mat bude - blokovane budu domeny
spammerov alebo tych, ktori sa o ochranu nepostaraju.

>        Ja tvrdim (IMHO :-), ze tohle neni resenim. Dokud se nebude na
> registraci domeny vydavat dostatecne kvalitni _osobni_ certifikat (aby
> bylo mozne dohledat /a hlavne _postihnout_/ zodpovedneho cunitele) a
> timto certifikatem nebude validovana i posta, tak se SPAMu nezbavime.

>        IMHO se SPAMu asi nezbavime ani pak, nebot jsou za tim tezke prachy.

neostava mi nic ine, len skonstatovat znovu: SPF nie je nastroj proti
spamu, ale proti falsovaniu adries odosielatela. A ako takyto nastroj je
to vynikajuca vec.

Vela spammerov a vela virusov falsuje adresy odosielatelov. Toto prestane
alebo klesne na minimum. A to je dobre.

A day without sunshine is like, night.