Seka se zvuk na jadre 2.6.1

AlesD ales_d na seznam.cz
Pátek Srpen 13 01:13:45 CEST 2004

Tomas Penicka napsal(a):
> Hmmm, dekuji za odpoved. Na tohle jsem se neptal. Nevim, jak problem popsat
> v 10 slovech, aby to vzal google, cesky, ani anglicky. Ocenil bych nejake
> nakopnuti, jako treba referenci na web, pripadne klicova slova, ktera hledat.

> HW je deska Asus s integrovanou zvukovkou (pod linuxem modul snd-intel8x0),
> bezi tady alsa a esd. Novejsi jadro nepouzivam, neb k tomu nemam duvod,
> kvuli zvuku experimentovat nehodlam.

Copak jste se vůbec nepoučil drahý Watsone? Základní deska Asus - to ji
nám to opravdu hodně usnadnil. Máš vůbec ponětí kolik různých základních
desek Asus nabízí?

Jsi arogantní hlupák a ignorant! Nediv se, že ti nikdo nepomáhá - ani já
už nebudu. Tohle jsou poslední rady, které ti mohu dát:

 > CONFIG_SND_INTEL8X0:
 > Say 'Y' or 'M' to include support for Intel8x0 based soundcards,
 > SiS 7012, AMD768/8111, NVidia NForce and ALi 5455 chips.

Takže jakým čipem se honosí tvoje karta? Pokud nevíš měl jsi udat
označení desky - tak by se to dalo zjistit.

Pokud nehodláš experimentovat s novějším jádrem pak nechápu proč
nepoužíváš _poslední_ jádro řady 2.4? Verze 2.6.7 byla uvolněna 15.6. tj
před 2 měsíci což je dostatečně dlouho na to aby se přišlo na čerstvé
chyby. Podívej se prosím do ChangeLogů na
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/. Zjistíš, že ALSA (včetně
snd_intel8x0) byly updatovány v 2.6.3, 2.6.5 a 2.6.7. Takže pokud je
chyba opravdu v jádru je možná již dávno opravená.

Jenže tvůj problém se na 99% *NETÝKÁ* jádra!!!

 > Po prechodu na jadro 2.6.1 se mi stava, ze pri zatizeni
 > procesoru vynechava zvuk--mp3 i radio (proste chvilku nehraje,
 > maximalne par sekund).

Klicove je zde ono "zatizeni procesoru".

eds míchá více zvukových vstupů do jednoho a umožňuje tak "sdílet"
/dev/dsp - k tomu může potřebovat trochu toho procesorového času. Navíc
esd není zrovna ten _nej_ démon pod sluncem. Pokud je procesor vytížen
esd nestačí mixovat. Podoné to může být i se SW, který používáš pro
dokódování mp3 a poslech rádia - eh pardon přehlédl jsem někde jak se
jmenuje...

Pokusil jsi se izolovat problém jak jsem psal? Zkoušel jsi používat
přímo /dev/dsp? Vypni si na chvíli laskavě esd a zkus to bez něj. Taky
můžeš zkusit pustit esd s vyšší prioritou.

-----

Co se hledání googlem týká. Zkoušel jsi sakra vůbec něco? Jestli ano
poděl se s námi co jsi objevil! Upřímě o tom pochybuji.

Pomož si a bude Ti pomoženo!

(doufám - protože já jsem s tebou skončil)

A teď jdi k čertu...