LILO+RAID1 problem pri zapise bootsektora

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Srpen 13 12:53:15 CEST 2004

> Este ma napada: kedze je boot=/dev/md0, co je /dev/hda1 a /dev/hdb1,
> potom bootsektor sa zapise na zaciatky tychto particii. Co je ale
> zapisane v MBR /dev/hda a /dev/hdb? Uz som z toho cely popleteny ... ;)

Pokud pouzijete raid-extra-boot=mbr-only, tak se first-stage lilo zapise
do MBR vsech aktivnich disku v poli, ktere je uvedene v boot=. Navic se
tam zapise pomerne inteligentne, tj. second stage, map a bootovaci image
hleda na stejnem disku.

> No to je fakt, že by to mohl být problém, pokud na druhém z disků není
> mbr, který začne bootovat z bootsektoru AKTIVNÍ partice, takže udělejte
> ještě toto:

To mozna jo, pokud tam mate nejaky jiny MBR nez ten, ktery instaluje lilo
(napr. standardni dosovsky MBR nebo ten z debianiho baliku mbr). MBR
nainstalovany pomoci lilo na aktivitu partici z vysoka kasle.

-- Honza Houstek