Heslo root

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Úterý Srpen 17 09:45:38 CEST 2004

On Tuesday 17 of August 2004 09:40, Milan Ježek wrote:
> ahoj
>
> mám takový problém,
> přišel jsem do firmy, kde mají na serveru nainstalován linux (SUSE).
> Server má diskové pole (je to COMPAQ) a nikdo nezná přístup na server.
> (ten si odnesl předchozí správce).
> No a já nyní řeším jakým způsobem se na server dostat a jak zjistit
> heslo pro uživatele root. Jediné co znám je heslo běžného uživatele bez
> jakýchkoliv práv.

mate fyzicky pristup k serveru, tak podle toho, co jste napsal, Vam nic nemuze
zabranit si to rootovske heslo zmenit.

Neznam SUSE, ale je-li tam grub, pridejte parametry bootovani init=/bin/bash a
nabootujete primo do shellu, pak mount -o remount,rw / , passwd root, reboot.

S LILO to bude nejak podobne.

z.p.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu